ZOAR

Quinteto de Vento – madeira | Joan Ibáñez frauta | David Villa  óboe | Antonio Suárez clarinete |  Benjamín Iglesias trompa | Álex Salgueiro fagot

Creado no ano 2009, Zoar é un conxunto de cámara estable e activo, con formación de quinteto de vento clásico integrado por músicos entón da Xoven Orquestra de Galicia. Naceu coa intención de levar a orixinalidade e o dinamismo á escena musical ofrecendo propostas coidadas, novidosas e orixinais. O interese polo repertorio descoñecido, a recuperación de patrimonio musical esquecido e o compromiso coa nova creación levou ao conxunto a realizar máis de trinta estreas absolutas, sendo unha boa parte delas encargas propias. Proba diso son as estreas das obras de compositores tales como Gabriel Bussi, Xabier Mariño, Óscar Álvarez, Juan Durán, Paquito D´Rivera, Federico Mosquera, Fernando Buide, Óscar Navarro e Jose Luis Turina.

O seu repertorio contén desde músicas do século XVIII, de J.S. Bach, ata a actualidade. Tamén propostas con outros músicos e cantantes e interactuando  con outras disciplinas artísticas: Títeres Cachirulo, Manuel Rivas, Monicreques de Kukas, Lytos, Alfonso Rivera, Xiana Vilas ou Ana Inés Jabares.

Nos seus proxectos mesturan diferentes disciplinas, así en C34V4NT3S & SH4K3SP34R3 leva as figuras de Cervantes e Shakespeare como inspiración literaria da expresión musical do século XX. En ELEMENTA indagan nos traballos do monxe inglés Byrhtferth de Ramsey , a relación entre os catro elementos, as estacións, os doce meses, as doce fases lunares, os doce signos do zodíaco, os doce ventos e as catro idades do home. Tamén traballan cos máis cativos con proxectos didácticos como o recente “Xogo de Pillabáns”.

Desde a súa creación teñen actuado nos principais escenarios galegos, dentro dos ciclos das Sociedades Filharmónicas de Lugo e A Coruña, nas Xornadas de Música Contemporánea de Santiago e no Festival de Ópera da Coruña entre outros.

No 2016 presentaron o primeiro CD dun quinteto de vento galego, titulado “No vento” con pezas de Juan Durán polo que foron nomeados aos III Premios Galegos da Música “Martín Códax”.

Cinco obras escritas en Norteamérica ao longo dun século integran o programa deste concerto. Todas elas de marcado carácter descritivo e inspiradas en paisaxes cada unha no estilo propio de cada compositor. Invitada de excepción, unha peza neoclásica do compositor lugués Bal y Gay escrita no seu exilio mexicano. Como prato forte a adaptación colorista para quinteto de vento do famoso cuarteto de Dvorak ou a peza do creador das músicas de filmes coma “Misión Imposible”. o arxentino Lalo Schiffrin.

Web oficial de Zoar

Panorámicas Panamericanas

Reseña de Patrick Alfaya | Diario La Región

Las dos orquestas gallegas, Orquesta Sinfónica de Galicia y la Real Filharmonía de Galicia, han sido y son motor de la vida musical gallega. Su labor ha servido para dotar a Galicia de dos entidades culturales de alto nivel, a la vez que para disfrute de los aficionados y, además, ha conllevado una gran labor de formación. Aún recuerdo en mis años de gerente de la Orquesta Sinfónica de Galicia las críticas, minoritarias, todo hay que decirlo, a la cantidad de extranjeros que conformaban la mencionada orquesta, a lo que yo respondía que nuestra apuesta era la formación de las jóvenes generaciones de músicos sobre la sólida base de una orquesta sinfónica que fuese la envidia del resto de comunidades. Como “sólida base” se creó la Orquesta Joven de la Sinfónica de Galicia que ha dado y da magníficos músicos  que se reparten por toda Europa.

Muestra de esta capacidad de las orquestas gallegas para generar músicos de alto nivel es el quinteto de vientos que nos visita el próximo miércoles 3 de mayo a las 20:30 en el Liceo Ourense (sí, cuidado, para este concierto cambia la ubicación): Zoar. Este grupo, que vio la luz en el 2009, está conformado por exalumnos de la  Orquesta Joven de la Sinfónica de Galicia, y este miércoles nos trae un programa llamado “Panorámicas Panamericanas” en el que abordan la música de destacados músicos americanos a la vez que dejan entrever la influencia que América ha tenido en la música de emigrados o exiliados europeos a este continente.

Copland y Barber son compositores que recogen la esencia de la Norteamérica de los grandes espacios y esperanzas, de la exuberante naturaleza, y las epopeyas y miserias de la formación de un nuevo país; Schiffrin  es uno de los grandes compositores de la disciplina artística que más define y a la que más ha contribuido los EEUU: el cine.

De los emigrados o exiliados, uno checo y el otro gallego. El primero emigró en busca de la bonanza al igual que lo hicieron millones de europeos, y que escribe un cuarteto , el más que popular de los que compuso, en el que hay quien dice que se adivinan aires del naciente folclore norteamericano, en cualquier caso, un obra maestra llena de vitalidad.

Nuestro compatriota escapaba de la brutalidad de una guerra (él decía de sí que pertenecía al “exilio voluntario”, aunque su apoyo a la proclamación de la República y su galleguismo militante, así como sus amistades,  le hubiesen hecho muy difícil su supervivencia en la España franquista).  El  Divertimento  de Bal y Gay es en sus palabras : Es música para escuchar  como tal música, es decir, para deleite de los oídos y espíritu,…, sin pretender representar nada ni despertar determinados estados de ánimo.
Pues eso, música para disfrutar.

 

PROGRAMA

I Parte

Antonin Dvořàk (1842–1904) | Cuarteto n.º 12, Op. 96 “Americano” (1893) (25′)

Adaptación para quinteto de vento de David Walter

Allegro | Lento | Molto Vivace | Finale

II Parte

Aaron Copland (1900 – 1990) | New England Countryside (1942) (5′)

Adaptación para quinteto de Erik Morales

Jesús Bal y Gay (1905-1993) | Divertimento (1942) (7′)

Para cuarteto de madeira

Samuel Barber (1910-1981) | Summer Music OP. 31 (1959) (12′)

Para quinteto de vento

Lalo Schiffrin (1932) | La Nouvelle Orleans (1987) (7′)

Para quinteto de vento