DÚO GARCÍA JERMANN – MORETTI

Ángel García Jermann violonchelo | Kennedy Moretti piano

Desde o seu primeiro encontro en 1998 Ángel García Jermann e Kennedy Moretti souberon entender a súa afinidade no pensamento musical e comezaron a súa colaboración como conxunto de cámara, un dúo estable que afonda na interpretación das obras para esta formación máis alá do instrumento melódico acompañado polo piano.

Sendo indubidablemente un dos conxuntos de cámara máis lonxevos da escena musical española, a súa actividade de concertos comezou con recitais en Alemaña, Detmold e Bielefeld e expandiuse rapidamente por toda a xeografía española: Madrid, Galicia, La Rioja, León, Illas Baleares, Murcia, actuando en destacadas salas de concertos. Na actualidade ambos os dous músicos compaxinan a súa actividade concertística co ensino superior, Ángel García Jermann como catedrático de violonchelo no Real Conservatorio Superior de Música de Madrid e Kennedy Moretti como catedrático de Música de Cámara na “Escola Superior Música de Cataluña” (ESMUC). Moretti tamén impartiu clases no Instituto Internacional de Música de Cámara de Madrid e no Conservatorio Superior de Música de Aragón (Zaragoza).

Grazas a que Angel García Jermann foi durante 11 anos solista de violoncello da Orquestra Sinfónica da Radiotelevisión Española (OSRTVE), puideron gravar numerosos programas das músicas máis variadas tanto para Radio Clásica de Radio Nacional de España como para TVE e o Canal Clásico Dixital.

O seu repertorio abrangue desde obras do barroco ata a música dos nosos días. A súa formación individual desenvólvese principalmente no ámbito centro europeo e Estados Unidos, tendo a escola húngara e rusa un peso especial na súa formación.

En 2013 inician unha serie de gravacións orientadas á recuperación do patrimonio musical español concretándose nun primeiro traballo dedicado a pezas románticas españolas para violoncello e piano editado pola Sociedade Española de Musicoloxía. Próximos proxectos inclúen o rexistro de obras do exilio (R. Gerhardt, R. Halffter, S. Tapia-Colman, S. Bacarisse).

Web oficial

Mismas frases, distintas lenguas

Reseña de Patrick Alfaya | Diario La Región

Fernando Pessoa, al hablar de las diferentes religiones existentes, utiliza una expresión que nos viene al pelo para iniciar este breve texto. El portugués dice que las religiones “son como la misma frase, expresada en varias lenguas”. Pues bien, parte importante de este programa son obras escritas para una combinación de instrumentos que no se oirán hoy jueves a las 20,30 en el ciclo Enclave de Cámara en el Teatro Principal. Se utilizarán las “mismas frases” (mismas músicas) que en la partitura original pero en otra “lengua” (en el sonido de otros instrumentos). En el caso de Schumann la trompa se cambia por el violonchelo, modificación que ya se hacía en vida del autor.

Este tipo de cambios era habitual en lo que se ha dado en llamar la “música de salón”. Nombre este último que ahora nos suena un tanto impropio al referirnos a música compuesta por gigantes como Schumann. Pero es que esta música, en muchos casos, fue compuesta para los salones de la descollante burguesía decimonónica, que impulsada por la revolución industrial iba conquistando todos los campos y, cómo no, también el de la música que durante siglos se había reservado para sí la nobleza, a excepción de la música popular.

La “misma frase, expresada en varias lenguas” (de las seis obras que componen la segunda parte únicamente la de Falla está originalmente escrita para violonchelo) les permiten a Ángel García Jermann y a Kennedy Moretti hacer un interesante repaso de la música española de finales del XIX y principios del XX. Ambos intérpretes llevan años reivindicando la música española: indagando, recopilando, interpretando y grabando obras que son parte esencial de la aportación española al mundo de la música.

Obras que seguramente sea la primera vez –esperemos que no la última- que escuchen muchos de los asistentes.

Sin embargo, la obra de mayor peso de este recital es el rotundo dúo de Brahms que bebe de las fuentes de la tradición germana: “El Arte de la Fuga de J.S.Bach”.

¡Que disfruten!

 

 

PROGRAMA

I Parte

Robert Schumann (1810–1856) | Adagio e Allegro Op. 70 para chelo e piano (9′)

Johannes Brahms (1833-1897) | Sonata n.º 1 para violonchelo e piano Op. 38 en mi menor (26′)

II Parte

Jesús de Monasterio (1836-1903) | Melodía

Juan María Guelbenzu (1819-1886) | Romanza

Eduardo López Juarranz (1844-1897) | Romanza

Roberto Goberna (1858-1934) | Romanza

Manuel de Falla (1876-1946) | Romanza

Gerónimo Giménez (1854-1923) | Romanza

(Aprox. 35′)